1 Uczniowie szczecińskiego gimnazjum z wizytą w Watykanie | Kościół Szczecińsko-kamieński
Czwartek, 18 kwietnia 2024 r. imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Czwartek III tygodnia okresu wielkanocnego

Katedra na żywo

wiecej ...

Fundusze europejskie Wydział Wychowania Katolickiego Wydział Duszpasterstwa Rodzin Ochrona dzieci i młodzieży Duszpasterstwo ministrantów Archidiecezjalne forum pastoralne Apostolat Chorych

Aktualności

Aktualności 30 listopada -0001 00:00 wyświetleń: 5711

Uczniowie szczecińskiego gimnazjum z wizytą w Watykanie

W dniach od 22 do 28 maja 2016 r. odbył się szkolny wyjazd  do Włoch. Oto jego przebieg:

Około godziny 7. rano, przybyliśmy do długo  wyczekiwanej Wenecji. Pogoda trochę nam nie dopisała, ale nie przeszkodziła nam w  zwiedzaniu tego wyjątkowego miejsca. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy rejsem barką turystyczną w kierunku Placu Św. Marka, gdzie czekała na nas polska przewodniczka. Spacer zaczęliśmy spod dwóch kolumn: Św. Teodora i Lwa ze skrzydłami – symbolu Wenecji. Udaliśmy się w stronę najważniejszych zabytków miasta m.in. Bazylika Św. Marka, gdzie mieliśmy okazję przejścia przez Drzwi Święte i chwilę modlitwy przy grobie św. Marka Ewangelisty, następnie Pałac Dożów, Most Westchnień, Wieża zegarowa- na szczycie, której umieszczone zostały dwa posągi, uderzające co pełną godzinę w dzwon. Najciekawszą stroną wieży, był widniejący na niej zegar pokazujący nie tylko godziny, ale także pory roku, fazy księżyca i położenie słońca w znakach zodiaku. Po całym zwiedzaniu pojechaliśmy do hotelu.

Kolejnego dnia udaliśmy się do Watykanu. Tego dnia zwiedzaliśmy  Bazylikę Św. Piotra, gdzie szczególną uwagę zwróciła na nas słynna ,, Pieta” Michała Anioła, chwila modlitwy przy grobie św. Jana Pawła II i św. Piotra. Wyjątkowym momentem było dla nas przejście prze Święte Drzwi.  Kolejno zobaczyliśmy zabytki antyczne: Koloseum, Forum Romanum, Łuk Konstantyna, Kapitol. Po zwiedzaniu zabytków zostaliśmy zaproszeni na prawdziwą włoską kolację w restauracji. Po smakowitej kolacji, mieliśmy czas na włoski deser. Następnie przejazd komunikacją oraz pociągiem do domu polskiego Jana Pawła II, gdzie spędziliśmy nocleg.

Czwarty dzień okazał się dla nas wyjątkowy, ponieważ mieliśmy okazję uczestniczyć we Mszy Świętej odprawionej przez księdza Arcybiskupa Konrada Krajewskiego, który jest Jałmużnikiem Papieskim.  Dzięki niemu, dostąpiliśmy zaszczytu bycia w miejscach, które były niedozwolone dla innych turystów np.: przeszliśmy obok Domu św. Marty gdzie mieszka papież Franciszek.  Długo nie zapomnimy audiencji u papieża Franciszka. Było to coś niesamowitego, ponieważ większość pierwszy raz brała udział  w tak wielkim wydarzeniu. Kolejno rozpoczęło się zwiedzanie części barokowej: Plac Navona,  Plac Hiszpański z fontanną Baraccia,  wielkich schodów hiszpańskich oraz słynna Fontanna di Trevi- do której wrzuca się przez lewe ramię  pieniążek, oznaczający przyjazd po raz kolejny do tego miejsca.

Znakomity dzień piąty, przeprowadził nas do średniowiecznego miasta Asyż. Po pięknej Bazylice Św. Franciszka, oprowadzał nas ojciec Ryszard. W Bazylice znajduje się grób świętego oraz piękne freski Giotta. Mieliśmy okazję spacerować pięknymi wąskimi uliczkami, delektować się widokami. Następnie udaliśmy się w drogę do hotelu w  nadmorskiej miejscowości  Gatteo a Mare. Po kolacji udaliśmy się na  spacer brzegiem morza i na przepyszne lody.

Dzień szósty- najbardziej wyczekiwany dzień wycieczki. Śniadanie, wykwaterowanie z hotelu i przejazd do Mirabilandii. Całodniowa atrakcja dla nas. Znajdują się tam najbardziej ekstremalne kolejki m.in. Katun, iSpeed, 27 metrowa zjeżdżalnia wodna Splash, Autosplash, Rio Bravo i wiele innych atrakcji. Po całym dniu zabaw, powrót do Polski-niestety ,,wszystko co dobre, szybko się kończy”.

Ostatni dzień- przyjazd do naszej ojczyzny, do Polski.

Teraz przeczytajcie kilka wrażeń uczestników naszego wyjazdu:

- Na wyjeździe podobała mi się Wenecja, poruszyła mnie architektura i unikatowy klimat, który tworzyły ciasne uliczki i kanały. Zaskoczyli mnie mieszkańcy, oferując nam swoją pomoc na każdym kroku. Miłosz Jon 3e

-Najbardziej podobały mi się…  w sumie cały Watykan, a szczególnie audiencja , kościół iluzjonistów w Rzymie. Włoskie lodziarnie są świetne a już najbardziej Mirabilandia. Najbardziej poruszył mnie moment, kiedy papież przejeżdżał obok nas (nie spodziewałem się takiej reakcji ze swojej strony)- jakby mnie coś zmuszało, żebym go zawołał i do niego pomachał. Dawid Starczewski 3e

-Na wyjeździe najbardziej podobał mi się Asyż, gdyż jest on bardzo pięknymi niepowtarzalnym miejscem, do którego wybrałbym się jeszcze raz. Miejscem, o którym nie zapomnę była Bazylika Św. Franciszka, ponieważ jest to najpiękniejszy zabytek jaki dotychczas widziałem. Dochodząc do konsensu oznajmiam, iż wycieczka była wspaniała i pełna niezapomnianych wrażeń. Michał Dudziński 3a

-Podobał mi się Asyż, ponieważ jest pięknym miastem na górze. Podoba mi się krajobraz Włoch. Bardzo podobała mi się Bazylika oraz pływanie po kanałach w Wenecji. Michał Szczepaniak 2a

-Na wyjeździe najbardziej podobała mi się wszechobecna atmosfera oraz to, że pan Landowski podzielił się z nami częścią siebie, co było widać. Jeśli chodzi o miejsca to najbardziej poruszyła mnie Msza św. z księdzem Arcybiskupem oraz spotkanie papieża Franciszka. Oliwia Podolak 2c

-Podobało mi się dosłownie wszystko. Każdy moment. Jednak najbardziej samo zwiedzanie Rzymu w środę. Ten spacer uliczkami, jazda metrem itp. Najbardziej poruszyło mnie spotkanie z papieżem Franciszkiem ,,twarzą w twarz” na Placu Św. Piotra. Wiktoria Barszczuk 3a

-Bardzo podobał mi się Asyż, przepiękne miejsce, piękne widoki, ładny zapach, spokój, cisza. Naprawdę znakomite miejsce związane ze znakomitym świętym Franciszkiem i ze świętą Klarą. Szymon Dżugaj 1d

-Podobał mi się Asyż i w Watykanie Msza Święta. Przemek Szyller 3e

-Najbardziej  podobało mi się spotkanie z papieżem- audiencja. Justyna Germanek 2c

-Bardzo poruszyło mnie  spotkanie z papieżem. Mikołaj Kamiński 3a

- Podobało mi się ,że była to wycieczka objazdowa i mieliśmy okazję zobaczyć wiele miejsc we Włoszech. Poruszył mnie Watykan, dzięki temu wzbogaciłem się duchowo. Oliwier Strzeboński 2d

- Tak naprawdę w Rzymie podobało mi się wszystko, nawet zgranie uczestników to  w jaki sposób pomagaliśmy sobie w różnych sytuacjach itp. Wzruszyło mnie to, że mogliśmy być tak blisko papieża, bardzo się cieszę, że nasz organizator- p. Przemek potrafił to tak załatwić. Fontanna di Trevi   to coś pięknego, jest jednym z najbardziej monumentalnych zabytków Rzymu. Znajduje się przed frontem wspaniałego pałacu. Obok fontanny występuje wiele rzeźb, które nadają uroku i oryginalności. Wydaje mi się, że do tego miejsca powinien zawitać każdy. Tak naprawdę wszystkie miejsca , które zobaczyłam, poczynając od Wenecji a kończąc na Mirabilandii  budzą w moim sercu zachwyt i podziw. Joanna Pogorzelska 3b

-Bardzo podobał mi się Asyż, wszystkie rzeczy były stare, ale to dawało temu miastu uroku. W Bazylice Św. Franciszka, znajdowały się piękne freski, które nie były odnawiane przez stulecia i to jest naprawdę piękne. Poruszył mnie Watykan, że tak blisko byłam papieża. Zuzia Mnich 1d

- Cała wycieczka była dla mnie ogromnym przeżyciem. Mogłam zobaczyć miejsca, które do tej pory widziałam jedynie w telewizji czy internecie. Jestem szczęśliwa, że pojechałam do Włoch. Ida Bomba 2a

- Poruszyło mnie to jak ludzie reagowali na papieża, będąc tam można się było przekonać, że naprawdę go kochają. W Wenecji było zachwycająco, podoba mi się, że tak pilnują swoich tradycji z tym kto może być gondolierem i ,że nie można tam używać pojazdów...Cieszę się, że poznaliśmy trochę obcej kultury, teraz wiem, że włosi są naprawdę otwarci na turystów. Najwięcej rozrywki zapewniła Mirabilandia, można się było wyszaleć i dostaliśmy tam sporo luzu. Natalia Bindaszewska 3c

- Na wycieczce najbardziej podobał mi się pobyt w Mirabilandii, ale najbardziej poruszyło mnie to, że zobaczyłem papieża na własne oczy, bo nigdy nie sądziłem, że go zobaczę.

Kamil Jarosiewicz 3e

Joanna Pogorzelska 3b i Marta Janikowska 3c

Przemysław Landowski – katecheta, organizator wyjazdu

aktualizowano: 2016-06-06 09:55
Wszystkich rekordów:

Polecane:

46. Szczecińskie Dni Katechetyczne

Zakończyły się 46. Szczecińskie Dni Katechetyczne pt. "Kościół i jego misja w świecie", które odbywały się w dniach 28-29 sierpnia br. w Bazylice Archikatedralnej pw. św. Jakuba w Szczecinie. Coroczne spotkanie SDK, to najważniejsze wydarzenie formacyjne dla katechetów w roku szkolnym. Gościliśmy ks. prof. UKSW dr. hab. Waldemara Cisło z Warszawy - przewodniczącego Polskiej Sekcji Pomocy Kościołowi w Potrzebie oraz br. Tadeusza Rucińskiego FSC ze zgromadzenia braci szkolnych z Częstochowy, którzy poruszyli tematykę m.in.: Kościoła w czasie epidemii, prześladowań chrześcijań na świecie oraz antykultur. Była również możliwość uczestnictwa online w tym wydarzeniu, z racji na epidemię.

Zakończono budowę szkoły w Misokitsy na Madagaskarze

Budowa szkoły w Misokitsy na Madagaskarze została zakończona. Jest to drugi, po budynku kościoła, dar Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej dla diecezji Murondawa. Budynek szkolny składa się z dwóch klas i będzie służył miejscowym dzieciom i społeczności. Za kilka dni zostaną do niego dowiezione nowe, drewniane ławki i krzesła. Dach szkoły koloru zielonego i kolor ścian nawiązują do kolorystyki świątyni, która stoi tuż obok.

Aktualne prace przy szkole w Misokitsy na Madagaskarze

Trwają prace na zewnątrz i wewnątrz budynku szkoły podstawowej w Misokitsy na Madagaskarze. Zostały podzielone klasy, murarze zaczynają wylewać posadzki oraz powstaje duża betonowa tablica. Szkoła pięknieje - za kilka dni malowanie blachy, ścian i montaż nowych drzwi oraz okien. W dalszym etapie także wyposażenie szkoły w ławki, krzesła i inne niezbędne, szkolne meble.

Betlejem w Szczecinie – Głośna Noc - charytatywny koncert kolęd

Koncert odbędzie się w 13. miastach i największych halach koncertowych w Polsce. Usłyszymy utwory premierowe napisane specjalnie na tę okazję oraz wspólnie zaśpiewamy kilkadziesiąt kolęd i pieśni bożonarodzeniowych, które zabrzmią w nowych i oryginalnych aranżacjach. Na scenie pojawią się wielkie gwiazdy polskiej i zagranicznej estrady. W Szczecinie wystąpią: Arka NOEGO, Natalia Niemen, Magda Bereda, Kasia Wilk, Agnieszka Musiał, Gabi Gąsior, Maya Avraham, Andrzej Lampert, Skubas, Robert Friedrich Litza, Adam Krylik, Mate.O, Marek Piekarczyk, Mietek Szcześniak oraz Zespół Muzyczny Jana Smoczyńskiego.

Trasa koncertowa Betlejem w Polsce 2019/2020 ma na celu stworzyć wielką wspólnotę wiary. Stworzy ją muzyka na najwyższym, światowym poziomie i wspólne śpiewanie. Każdy uczestnik koncertu, przy wejściu otrzyma folder z programem i opłatkiem. Widowisko z cyklu Betlejem w Polsce/Szczecinie pt. Głośna Noc to także wyjątkowi artyści, którzy wyśpiewają także swoją historię Bożego Narodzenia, porywające aranżacje muzyczne, niezwykła oprawa multimedialna oraz świąteczna atmosfera. W programie koncertu znajduje się łamanie opłatkiem i składanie życzeń. Podczas koncertu usłyszymy także życzenia od duchownych i świeckich włodarzy miasta. Koncert odbędzie się pod patronatem honorowym Konferencji Episkopatu Polski, Księdza Arcybiskupa Andrzeja Dzięgi – Metropolity Szczecińsko-Kamieńskiego oraz pod patronatem medialnym Telewizji Polskiej. Więcej informacji oraz videorelacje z poprzednich edycji koncertów można znaleźć na stronie www.betlejemwpolsce.pl, www.ichtis.info oraz na ulotkach i plakatach, które zostały przekazane parafiom za pośrednictwem poczty dziekańskiej.

Ceny biletów są uzależnione od strefy numerowanego miejsca i są dostępne w trzech cenach: 50 zł, 60 zł i 80 zł – szczegóły na mapce sektorów hali Netto Arena w załączniku. Zachęcamy również do wsparcia projektu poprzez zakup i rozprowadzenie dwupłytowego albumu pt. „Jak w Betlejem” (30% wartości ze sprzedaży płyty pozostaje w parafii). Każdy Ksiądz lub wyznaczona przez niego osoba, na każde zakupione 25 szt. biletów w dowolnym sektorze otrzyma jeden, nieimienny bilet gratis w sektorze VIP (sektor A4). Za zgodą i błogosławieństwem Księdza Arcybiskupa Andrzeja Dzięgi Metropolity Szczecińsko-Kamieńskiego, całkowity dochód ze sprzedaży biletów i płyt wesprze parafialne i archidiecezjalne duszpasterstwo młodzieży. Ilość biletów i rodzaj miejscówek jest ograniczony i decyduje o nich kolejność zgłoszeń. Zamówienia indywidualne i grupowe na bilety i płyty można składać w wersji elektronicznej pod adresem mailowym p.fryszka@ichtis.info oraz pod numerem telefonu 506 413 634 (p. Paulina Fryszka). Bilety można nabywać i odbierać w Wydziale Wychowania Katolickiego od dnia 21 listopada br. do dnia koncertu.

Prosimy Czcigodnych Księży o pomoc w rozprowadzaniu biletów oraz zaproszenie wszystkich wiernych do udziału w tym wydarzeniu, a także o dołączenie do ogłoszeń duszpasterskich we wszystkie niedziele do dnia 29 grudnia 2019 r. (włącznie) następującej informacji: „Zapraszamy wszystkich wiernych do udziału w wyjątkowym, charytatywnym koncercie kolęd z różnych stron świata z cyklu Betlejem w Szczecinie pt. Głośna Noc, który odbędzie się w dniu 4 stycznia 2020 r. o godz. 18.00 w hali widowiskowo-sportowej Netto Arena w Szczecinie. Wystąpią wyjątkowi wokaliści i instrumentaliści z Polski. Bilety w różnych strefach dostępne są w cenie 50, 60 i 80 zł do nabycia w parafiach oraz w Kurii Metropolitalnej”.

Informujemy także, że do wszystkich parafii Archidiecezji, za pośrednictwem poczty dziekańskiej, zostały przekazane plakaty promujące to wydarzenie (format A3) – Czcigodnych Księży prosimy uprzejmie o wywieszenie ich w gablotach parafialnych. Plakaty można także przekazać katechetom do szkół i innym instytucjom. W załączniku zamieszczamy plakat koncertu – można go udostępniać w mediach społecznościowych oraz stronach internetowych parafii. Prosimy również o życzliwość i udostępnienie płotów przy kościołach i parafiach, na których będziemy mogli powiesić banery promocyjne koncert (o wymiarach ok. 1x3 m). Banery zostaną dostarczone bezpośrednio do parafii, zamontowane i zdjęte przez wolontariuszy wydarzenia.

Betlejem w Szczecinie w Internecie:
Teledysk do piosenki „Jak w Betlejem” promujący trasę koncertową Betlejem w Polsce: www.facebook.com/betlejemwpolsce/videos/329676120847700/
Wydarzenie na Facebook'u: www.facebook.com/events/1385990761582340/
Betlejem w Polsce na Facebook'u: www.facebook.com/betlejemwpolsce
Fotorelacja z Betlejem w Szczecinie 2019: www.ichtis.info/betlejem-w-szczecinie-2019/6317
Videorelacja z Betlejem w Szczecinie 2018: www.youtube.com/watch?v=KUQZdiiUVRw

Zapraszamy do oglądania i udostępniania materiałów promujących koncert Betlejem w Szczecinie – Głośna Noc!

Msze św., kościoły

Społeczność

projektowanie stron www szczecin, design, strony dla parafii

Kuria Metropolitalna Szczecińsko-Kamieńska

ul. Papieża Pawła VI nr 4 71-459 Szczecin, tel. +48/91-45-42-292, fax +48/91-45-36-908 2015 © Wszelkie Prawa Zastrzeżone / Polityka prywatności